Prioriteringar i ett studentliv

Varför har jag inte tagit med hårklämmor/hårpinnar/diadem hit? Mitt hår faller ner i ögonen som på det värsta av emoluggar. Nu fattas det bara att jag färgar håret svart och letar upp mina nitar samt slutar plugga och violá! Fast det lär inte hända, billigare och trevligare att knalla ner till Kicks och köpa lite nya attiraljer. Eller en bra sax?

Träningsveckan här i Jönköping inleddes med ett 32:26 minuters lång löppass på band ihop med Vivianne, och otroligt nog hade jag kondition kvar efter 5 veckors konstant lathet. Lathet rent fysiskt då, för mentalt är jag rena rama muskelberget. Ska jag försöka träna en stund varje dag den här veckan för att komma igång inför intervallträningen jag övertalats/valt att delta i, så länge det inte krockar med viktigare saker, som spelkvällar med Elin…

 
Matlagning @ spelkväll nummer 2 (24/9-2010). Godaste såsen i stan lagades!

Träffade Avon, en kinesiska i min Host Company grupp (en del av kursen Entreprenurship and Business Planning går ut på att göra en 6-sidig powerpoint om ett företag) och jag träffades idag för ett möte. Som ”vanligt” var det bara hon och jag där, men hon är jättetrevlig och vi lyckas få saker gjorda ändå. Ganska irriterad på den övriga fyra som aldrig kommer i tid eller inte alls. Blev medbjuden på Magic Mingle Night av henne, och valde att tacka ja, dels för att lära känna henne bättre, dels för att 50 kronor för ”Seafood plate” är riktigt billigt.
Usch Ida, vad materiel du är ibland. Eller snål. Men försök leva ett rikt studentliv utan att snåla, för hur paradoxalt det än låter blir det faktiskt rikare ju mindre du spenderar per event du besöker, för då kan du gå på fler av dem!

Måste bestämma mig om jag ska fortsätta med att lägga upp inläggen dagen efter de har hänt och låtsas som de är aktuella, eller om jag ska skriva som att det är ”imorgon” när ”imorgon” är dagen idag. Förvirrande, jag vet. I-landsproblemen haglar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

etzuko

Småstadstjejen som flyttade ut i den stora världen

RSS 2.0